Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

ΒΑΦΑ ΛΑΜΡΑΝΙ (Wafaa Lamrani) - ΠΟΙΗΣΗ ΠΟΥ ΞΕΧΥΛΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΣ ΠΑΡΥΦΕΣ ΤΟΥ ΑΤΛΑΝΤΑ (ΜΑΡΟΚΟ)




Μορφή της πιθανότητας

Διαιωνίζονται τα αστέρια γύρω από το σώμα μου
επικοινωνώντας με κάθε ευαίσθητη ίνα, με κάθε κύτταρο:
Τι είναι το όνομα, το ρήμα, η ταυτότητα;
Ούτε η απαγόρευση μπορεί να με αναιρέσει
Ούτε η προστακτική διαπλάσει
ούτε το όνομα με περιέχει.
 
Η όγδοη ημέρα
                                                                   Και μου είπε:
                                                                                                    η μέρα του
θανάτου
                                                                                                    Είναι η ημέρα του
γάμου
                                                                                                   και τις ημέρες της
μοναξιάς
                                                                                                    είναι η ημέρα της
ευτυχίας.

Al Niffari
Ρίζα
Γεννήθηκα από ένα συναίσθημα που δεν μοιάζει ούτε με αγάπη
ούτε με μίσος: συχνά μοιάζει με υπερηφάνεια
δε με ήθελαν, αλλά ήρθα.
Με δύναμη πετάχτηκα τη στιγμή που ήθελα.
Πριν αρχίσω ξεκαθάρισα με τόνο πρόκλησης
Ανακοίνωσα ότι εγώ και η ηλικία ήμαστε πάντα ξεχωριστές στο χείλος
της αποξένωσης
που εγώ και ο χρόνος μείναμε για πάντα δύο φορές ...
Γένεση
Από διαίσθηση εκκίνησης
η γένεση μου
απλώνομαι σε ένα χώρο πιο στενό από το μάτι της βελόνας,
προσποιούμαι ότι είμαι διαπερατή στην ίδια μου την ουσία.
ο άνεμος του κενού δεν προέρχεται από την ανατολή ούτε από τη δύση.
Και φεύγω:
Η αναχώρηση δε θα μπορούσε να με πάρει μακριά
ούτε η διαμετακόμισης της διαφυγής
ούτε η άφιξη ενταφιασμού.
Σώμα
Κάθε φορά που η φωνή του σώματος μπαίνει σε μια έκσταση
η γυναικεία σοφία ανθίζει
και τα τριαντάφυλλα ντύνουν το σώμα σου
που παραμένει ονειρικό  στην αδιαθεσία του.
Φορτώνω τα βήματα για την καυτή επιθυμία ...
Έρωτας
η ελεύθερη τρυφερή καρδιά μου
έστειλα στην ψηλότερη κορυφή της οροσειράς Άτλας
επειδή οι δύσοσμες ύαινες
και τα ύψη συχνά φέρνουν σε αυτές
ζάλη και ναυτία ...
Η καρδιά μου είναι ένα λουλούδι που υπονομεύεται από το άρωμα
Αλλά όποιος το πάρει είναι ένα χρόνιο κρύο.
[...]

μετάφραση από τα ιταλικά: Κοκολογιάννης Κωνσταντίνος



Wafaa Lamrani
From Wikipedia, the free encyclopedia
Wafaa Lamrani (born 1960, in Ksar el-Kebir) is a Moroccan poet. She was featured with two poems, The Wail of Heights and I am Consecrated to the Coming One in The Poetry of Arab Women: A Contemporary Anthology, and she was one of the five women poets featured in La carte poétique du Maroc.[1]

Sources

^ Paintbrush, Volume 28, Ishtar Publications, 2001, p. 179
Laabi, Abdellatif (editor), La carte poétique du Maroc
Handal, Nathalie (editor), The Poetry of Arab Women: A Contemporary Anthology, Interlink Publishing Group Inc., December 2000 ISBN 1-56656-374-7


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κατερίνα Γώγου «Μου μοιάζει ο άνθρωπος μ' έναν ήλιο, που καίγεται από μόνος του»

  Γράφει η Θέκλα Γεωργίου Επιλογή μουσικής Θέκλα Γεωργίου και Κωνσταντίνος Κοκολογιάννης «Ο μόνος τρόπος να ζήσεις και να πεθάνεις είναι να ...